آقایوسفی، علیرضا و دیگران. 1386. روانشناسی عمومی. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
بهزادی، حسن و حسن محمودی. 1397. " بررسی نقش یادگیری مشاهدهای بر وضعیت مطالعه دانشآموزان پسر دوره متوسطه براساس نظریه شناختی اجتماعی بندورا". فصلنامة کتابداری و اطلاعرسانی. 21 (1): 25-54.
پارسا، محمد. 1383. زمینه نوین روانشناسی. چاپ بیستم، تهران: انتشارات بعثت.
جنکینز، ریچارد. 1381. هویت اجتماعی. ترجمة تورج یاراحمدی، تهران: نشر شیرازه.
چلبی، مسعود. 1375. جامعهشناسی نظم. تهران: نشر نی.
حاجینژاد، علی؛ ابوذر پایدار و آیدا الاالدین. 1395. " تبیین جایگاه برنامههای تلویزیونی در ارتقای سطح توسعة فرهنگی زنان روستایی (دهستان کیار غربی، شهرستان کیار)." فصلنامه برنامهریزی فضایی. 6 (1): 39-58.
حسینی، سیدهصدیقه. 1391. نقش رسانه در ارتقای تولید ملی و توسعهیافتگی. تهران: مرکز پژوهشهای اسلامی صداوسیما.
دادگران، سیدمحمد؛ مهسا زندی و مریم امیری. 1394. " بررسی تأثیر نقش فرهنگی سینمای ایران بر پایبندی ارزشهای اخلاقی جوانان (مطالعه موردی: تهران منطقه 5). فصلنامه مطالعات رسانه. 100 (30): 7 ـ 20.
دفلور، ملوین و ارورت امی دنیس. 1392. شناخت ارتباطات جمعی. ترجمة سیروس مرادی. تهران: دانشگاه صداوسیما.
ربانی، علی؛ رسول ربانی و محمدرضا حسنی. 1388. "رسانههای جمعی و هویت ملی مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه اصفهان". فصلنامة پژوهشهای ارتباطی. 16 (58): 65 ـ 93.
ریاحی ، محمداسماعیل؛ اکبر علیوردینیا و مرضیه حقگویی اصفهانی. 1389. " زنان و سریالهای تلویزیونی: سنجش انگیزههای تماشا و میزان رضامندی." فصلنامه زن در توسعه و سیاست. 8 (1): 53 ـ 77.
زارع غیاثآبادی، فاطمه و محمد گنجی. 1394. " رابطه استفاده از رسانههای جمعی و میزان سرمایه اجتماعی در شهر کاشان." فصلنامة جامعهشناسی کاربردی. 26 (4): 109 ـ 128.
ساروخانی، باقر. 1381. جامعهشناسی ارتباطات. تهران: انتشارات اطلاعات.
تارنمای روان راهنما. 19 آذر، 1396. " بندورا: نظریة شناختی ـ اجتماعی و یادگیری مشاهدهای". دسترسی در تاریخ 14 تیر 1398، از: http://ravanrahnama.ir/albert-bandura/.
شکربیگی، عالیه؛ مریم آقایینور؛ عباس قبادی و قادر عبدالعلیپور. 1390. " بررسی تأثیر رسانههای جمعی بر احساس امنیت اجتماعی (مطالعه موردی، افراد 38-18 سال استان چهار محال و بختیاری". فصلنامة پژوهشهای دانش انتظامی. 13 (4): 31 ـ 62.
شورای اجتماعی کشور. 1394. سنجش سرمایه اجتماعی کشور. تهران: دفتر طرحهای ملی وزارت فرهنگ، هنر و ارشاد اسلامی و مرکز رصد ملی وزارت کشور.
عبدالهی، محمد و میرطاهر موسوی. 1386. " سرمایة اجتماعی در ایران: وضعیت موجود، دورنمای آینده و امکانشناسی گذار." فصلنامة رفاه اجتماعی. 6 (25): 233 ـ 195.
کاظمزاده، موسی و کمال کوهی. 1389. " نقش وسایل نوین ارتباط جمعی در توسعه فرهنگی، موانع و راهکارها." فصلنامة مطالعات فرهنگ و ارتباطات. 11 (12): 183 ـ 212.
گلشنی، علیرضا؛ علی جدیدی و صالح اسکندری. 1391. " نقش رسانه در توسعه سیاسی و اجتماعی با تأکید بر جامعه معناگرای ایران". فصلنامة پژوهشهای سیاسی. 2 (1): 5 ـ 28.
محمودیرجا، سیدزکریا؛ علیحسن توفیقیانفر، ایمان اکبری و سیدمحمود محمودی. 1396. " بررسی رابطة مصرف رسانههای ارتباطی و سرمایة اجتماعی معلمان (مطالعة موردی: معلمان دورة دبیرستان سیسخت)." فصلنامة رسانه. 29 (1): 57 ـ 77.
معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی. 1397. گزارش فروش سینمای ایران (آذر 1397).
موسایی، میثم. 1388. آسیبشناسی، امکان سنجی و تدوین اصول طراحی و الگوها مشارکت شهروندان در امور شهری. تهران: مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران.
میرفخرایی، تژا. 27 آذر، 1389. " رسانهها و توقعات اجتماعی". دسترسی در تاریخ 3 بهمن 1397، از: http://www.hamshahritraining.ir/news-3326.aspx
میرمحمدی، داوود. 1392. " مؤلفهها و راهکارهای رسانهای تقویت هویت ملی". فصلنامة مطالعات جوان و رسانه، ویژه جوان، رسانه و هویت ملی. 3 (12): 11 ـ 53.
هرسیج، حسین؛ رضا محموداوغلی، محمودرضا رهبرقاضی و امید عیسینژاد. 1391. " بررسی تأثیرات مصرف رسانهای بر هویت اجتماعی دانشجویان دانشگاه اصفهان." فصلنامة جامعهشناسی کاربردی. 23 (3): 75 ـ 92.
هرسیج، حسین؛ رضا محموداوغلی؛ محمودرضا رهبرقاضی و هادی عباسزاده باقی. 1391. " بررسی رابطه مصرف رسانهای با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه اصفهان." فصلنامة پژوهشهای ارتباطی. 19 (2): 35 ـ 59.
DeFleur, Melvin L. & Dennis, Everette E. 2002. Understanding Mass Communication: A Liberal Arts Perspective. New York: Houghton Mifflin Company.
Mass Romer, Daniel, Jamieson, Kathleen Hall & Pasek, Josh 2009. “Building Social Capital in Young People: The Role of Mass Media and Life Outlook”. Journal of Political Communication, 26 (1): 65-83, Retrived from:
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10584600802622878.
Putnam, R. D. 1995. “Tuning In, Tuning Out: The Strange Disappearance of Social Capital in America”. PS: Political Science and Politics, 28(4): 664-683.
Wallack, Lawrence 2000. “The Role of Mass Media in Creating Social Capital: A New Direction for Public Health. National Academy of Sciences”, Retrived from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK222831/.