اسماعیلی، علیمحمد. 1389. دیپلماسی رسانهای با تأکید بر نقش سازمان صداوسیما. تهران: جامجم.
بزرگمهری، مجید و فاطمه نعمتی. 1390. "تأثیر دیپلماسی رسانهای بر سیاست خارجی: تبیین راهکارها". فصلنامه علوم سیاسی. دورة 4. شمارة 17: 139 ـ 158.
خرازیآذر، زهرا. 1394. کمپین دیپلماسی رسانهای: عطف به ارتباطات استراتژیک. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
خرازیآذر، زهرا. 1388. جریانشناسی جهانی رسانههای بزرگ. تهران: دانشگاه آزاد اسلامی.
کاستلز، مانوئل. 1396. قدرت ارتباطات. ترجمة حسین بصیریان جهرمی. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
امینفرد، احمد. 1396. "راهبردهای ارتقای دیپلماسی رسانهای در زمینة توسعة فرهنگی ایران برای دوران پسابرجام". فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات. سال 14. شماره 50: 139 ـ 168.
امینفرد، احمد و هادی خانیکی. 1398. " راهبرد ارتقای دیپلماسی رسانهای جمهوری اسلامی در راستای توسعه پایدار اقتصادی ایران در دوران پسابرجام". فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی. دوره 9. شماره 31: 97 ـ 114.
بیات، محمود. 1385. دیپلماسی دیجیتال، تهران: دفتر مطالعات سیاسی و بینالمللی وزارت خارجه.
بورقانیفراهانی، سهیلا و رضا رضایی. 1392. " دیپلماسی رسانهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی". فصلنامه پژوهشهای سیاسی و بینالمللی. سال 5. شماره 17: 77 ـ95 .
تاجریان، علیرضا؛ عباس اسدی و فاطمه عیدی. 1396. " دیپلماسی رسانهای در مذاکرات هستهای (تعامل جامعه بینالملل با دولت روحانی)". دوفصلنامه پژوهشنامه ایرانی سیاست بینالملل. سال 5. شماره 2: 38 ـ 56.
جلالپور، شهره؛ کیانوش پایفرد و محمد فلاح. 1395. " واکاوی ساز و کارها و اهداف جنگ نرم". فصلنامه مطالعات قدرت نرم. سال 6. شماره 14: 129 ـ 151.
خاشعی، وحید و مهرداد مراد امامزاده. 1390. " درآمدی سیاستگذارانه بر کارایی قدرت نرم در صحنه روابط بینالملل". فصلنامه مطالعات قدرت نرم. سال اول. شماره 3: 51 ـ 76.
خرازیآذر، زهرا. 1394الف. " درک مفهوم دیپلماسی رسانهای؛ رسانهها به مثابه بازیگران نوین". فصلنامه تخصصی علوم سیاسی. سال 11. شماره 32: 117 ـ 135.
خرازیآذر، رها. 1394ب. " دیپلماسی رسانهای؛ توان نوین استرتژیک کشورها". فصلنامه مطالعات رسانهای. سال 10. شماره 29: 113 ـ 122.
خلیلزاده، سید محمدمهدی. 1389. دیپلماسی رسانهای. تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها.
دهشیری، محمدرضا. 1388. " رسانه و فرهنگسازی". فصلنامه تحقیقات فرهنگی. دوره 2. شماره 8 : 179 ـ 208.
رستگار، امیر؛ باقر ساروخانی؛ اصحاب حبیبزاده و شهناز هاشمی. 1397. " الگوی دیپلماسی رسانهای در مراکز روابط عمومی: یک مطالعه کیفی". فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات. سال 14. شماره 53: 73 ـ 96. ساداتی، نصرااله. 1393. " نقش شبکههای برونمرزی رسانه ملی در دیپلماسی رسانهای با تأکید بر شبکههای العالم و پرس تی وی". فصلنامه پژوهشهای ارتباطی. سال 21. شماره 3: 99 ـ 120.
ساروخانی، باقر. 1383. " اقناع، غایت ارتباطات". فصلنامه علوم اجتماعی. دوره 2. شماره23: 93 ـ115.
سازمند، بهاره؛ ابوالفضل عظیمی و علیاکبر نظری. 1389. " نظریه موازنه قدرت والتز : نقد بررسی کارآمدی آن در عصر حاضر". فصلنامه روابط خارجی. سال 2. شماره 4: 251 ـ 274.
سلطانیفر، محمد و لیلا خانزاده. 1393." بررسی ضرورت بازتعریف منافع ملی در عصر دیپلماسی رسانهای". فصلنامه رسانه. سال 26. شماره 2: 25 ـ 44.
سلطانیفر، محمد و لیلا خانزاده. 1392. " دیپلماسی رسانهای جمهوری اسلامی ایران (فرصتها، چالشها، آسیبشناسی و راهبردها". فصلنامه مطالعات فرهنگ و ارتباطات. سال 14. شماره 22: 181 ـ 205.
سلطانیفر، محمد؛ شهناز هاشمی و لیلا خانزاده. 1391. " نقش دیپلماسی رسانهای در حفظ منافع ملی کشور". فصلنامه راهبرد اجتماعی و فرهنگی. سال اول. شماره 4: 196 ـ 222.
شاهمحمدی، عبدالرضا و علیرضا قرائتی. 1391. " تأثیر دیپلماسی رسانهای بر تبادل فرهنگی کشورها". فصلنامه مطالعات رسانهای. سال 7. شماره 19: 97 ـ 108.
طاهریان، مریم. 1388. " نقش رسانههای مختلف در انتخابات". مجموعه مقالهها رسانه و مشارکت سیاسی. تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مرکز تشخیص مصلحت نظام .
عاملی، حامد؛ زهرا خرازیآذر و افسانه مظفری. 1395. " دیپلماسی شبکهای بهمثابه دیپلماسی آینده: نقش تکنولوژی نوین رسانهای در دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران". فصلنامه تخصصی علوم سیاسی. سال 12. شماره 34: 75 ـ 95.
علائی، حسین. 1391. " تحلیل تغییرات موازنه قوا در خاورمیانه در پی قیامهای مردمی در کشورهای عربی". فصلنامه سیاست خارجی. دوره 26. شماره 4: 845 ـ 864 .
قوام، عبدالعلی. 1384. " از دیپلماسی مدرن به دیپلماسی رسانهای". فصلنامه حقوق عمومی. دوره 7. شماره 17: 7 ـ 19.
کریمی، کیانوش و جلال غفاری. 1397. " مدل تأثیرگذاری بر افکار عمومی در فضای مجازی به کمک قابلیت بازی وارسازی". فصلنامه مطالعات رسانههای نوین. سال 5. شماره 17: 137 ـ 172.
گنجیدوست، محمد. 1387. " تحولات دیپلماسی در عصر اطلاعات". فصلنامه سیاست. دوره 38. شماره 1: 185 ـ 212.
گیلبوا ، ایتان. 1388. ارتباطات جهانی و سیاست خارجی. ترجمة: دکتر حسامالدین آشنا و محمدصادق اسماعیلی. تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
مبینیکشه، زهرا و یگانه سادات طباطبایی.1393. " دیپلماسی رسانهای در سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران". مطالعه موردی: دولت یازدهم". فصلنامه پژوهشهای سیاسی. سال 4. شماره 9: 109 ـ 132.
مختاری، محمدعلی. 1388. " رسانه و جهتگیری افکار عمومی در تصمیمگیری عمومی". فصلنامه علوم اجتماعی. سال 6. شماره 24: 70 ـ 77.
محسنیان راد، مهدی. 1387. " آسیبشناسی مخاطبپنداری در حوزه رسانهها، جهانی شدن و عصر پس از دهکده جهانی". فصلنامه تحقیقات فرهنگی. سال اول. شماره 3: 79 ـ 113.
مصلینژاد، عباس. 1390. " تحلیل سیاست موازنه قدرت ایران در رهیافت رئالیستی و نئو رئالیستی". فصلنامه
پژوهشهای روابط بینالملل. دوره نخست. شماره 1: 131 ـ 158.
میناوند، محمدعلی. 1387. معضلات سختافزاری و نرمافزاری دیپلماسی رسانهای. تهران: انتشارات پژوهشکده تحقیقات استراتژیک .
BNNN/jhjj-ollier, D. 2003he Rise of Netpolitik: How The Internet is Changing Inyernational politics Media + Society
Bollier, D. 2003. The Rise of Netpolitik: How The Internet is Changing International poliics and Diplpmaey, Washington D.C. The Aspen Instotute.
Boyd, D. 1997. “International Radio broadcasting in Arabic: A Survey of Broadcasters and Audiences”, Gazette, Vol. 59 (6).
Delaney, Robert, F. 1968. Public Diplomacy, Public relations and public diplomacy: Conceptual convergences.
Gilboa, E. 2002. “Global Communication and Foreign Policy”. Journal of Communication, 52(4): 731–748.
Sandelowsk: M. & Barros, J. 2007. Handbook for synthesizing Qualitative Reqsearch. Newyork: springer publishinh company Inc.ocial
Taylor, P.M. 1997. Global Communicatio, International Affairs and The Media Since 1945, New York: Routledge.
Waltz, Kenneth N. 1979. Theory of International Politics, New York: McGraw Publishing Company.