اخبار و اعلانات

اطلاعیه

اطلاعیه نظر به الزام استفاده از نرم افزارهای مشابهت‌یابی برای بررسی مقالات و حصول اطمینان از صحت مالکیت و نداشتن تشابه با دیگر مقالات از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، به اطلاع می‌رساند در فصلنامه علمی رسانه تمامی مقالات همانند‌جویی می‌شوند. سامانه همانندجو باجست‌وجوی خودکار در متن کامل پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و دیگر مدارک علمی در ایرانداک و همچنین در وب، نوشته‌های همانند را بازیابی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می‌دهد. همانند‌جویی در نوشتار پایان نامه‌ها و رساله‌ها و دیگر مدارک علمی، گامی در کمک به نگه‌داشتِ حقوق پدید‌آوران ...

مطالعه بیشتر

شماره 105 فصلنامه رسانه منتشر شد

صدو پنجمین شماره فصلنامه علمی ـ ترویجی رسانه (ویژه زمستان 1395) با مقالاتی از پژوهشگران عرصه رسانه از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد. به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، در این شماره از رسانه، 7 مقاله تخصصی در زمینه موضوعاتی چون: هویت آنلاین کاربران ایرانی در اینستاگرام، جهان‌نگری در شبکه‌های اجتماعی، شفافیت‌ رسانه‌ای، مدیریت خلاقیت در سازمان‌های رسانه‌ای، ... و نیز گزارش نشست تخصصی سواد رسانه‌ای و فهرست گزیده مقالات ارتباطات جمعی منتشر شده است.   عناوین مقالات این شماره عبارتنداز: -                     ...

مطالعه بیشتر

متن کامل شماره 104 فصلنامه رسانه (ویژه پاییزه 1395) منتشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، در این شماره از فصلنامه رسانه مطالبی با عناوین: جایگاه طنز در مطبوعات ایران، مسئولیت کیفری نویسنده و مدیرمسئول، پیشگیری از وقوع جرم و ترویج مجازات‌های جایگزین در بستر رسانه، رابطة بین سواد رسانه‌ای و میزان رضایتمندی از اخبار شبکه‌های سراسری و ماهواره‌ای، چگونگی کاربرد گفت‌وگو در قالب برنامه‌های تلویزیونی، و بازنمایی تغییر کلیشه‌های جنسیتی در پویا نمایی باب اسفنجی منتشر شده است. هم‌چنین، گزارش نشست "روز بین‌المللی دسترسی جهانی به اطلاعات" از دیگر مطالبی است که در این شماره به چاپ ...

مطالعه بیشتر

انتشار نسخه الکترونیکی شماره 103 فصلنامه رسانه

نسخه الکترونیکی مجله علمی - ترویجی رسانه (ویژه تابستان 1395) منتشر شد. به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، متن کامل این شماره از فصلنامه شامل 8 مقاله تخصصی با موضوعاتی چون: الگوی مطلوب مدیریتی در مطبوعات ایران، هویت آنلاین و اینستاگرام، خوشه‌های رسانه‌ای، جایگاه و ظرفیت سفارت‌خانه‌های مجازی در دیپلماسی نوین،... و عوامل مؤثر بر جذب مخاطبان به سریال‌های تلویزیونی ماهواره‌ای است که در قالب PDF منتشر شده است. متن کامل صد و سومین شماره فصلنامه علمی

مطالعه بیشتر

انتشار نسخه الکترونیکی شماره 102 فصلنامه رسانه

متن کامل شماره 102 فصلنامه رسانه، (ویژه بهار 1395) در قالب الکترونیکی منتشر شد. به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، مطالب این شماره از فصلنامه رسانه شامل 8 مقاله تخصصی با موضوعات : تبیین الگوی آموزش سواد رسانه‌ای در نظام آموزش و پرورش، مقایسه کاربردپذیری تارنماهای خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا و فارس از دیدگاه کاربران، خوشه‌بندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی، رسانه‌های اجتماعی و مدیریت بحران، نقش تلفن‌های همراه هوشمند در کنشگری اجتماعی، سنجش تأثیر استفاده از تلفن همراه هوشمند بر سبک زندگی کاربران ایرانی،  و فهرست گزیده ...

مطالعه بیشتر

انتشار شماره 101 فصلنامه رسانه

یکصد و یکمین شماره فصلنامه علمی ـ ترویجی رسانه (ویژه زمستان 1394) توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد. به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها ، این شماره از فصلنامه رسانه حاوی 9 مقاله پژوهشی از پژوهشگران و نویسندگان حوزه رسانه است که با محورهای موضوعی مختلف به چاپ رسیده است. در مقالات شماره جدید رسانه به موضوعاتی چون سازمان‌های رسانه‌ای، ضرورت ایجاد شهر رسانه‌ای، شیوه‌های تأمین مالی سازمان‌های رسانه‌ای، کمپین‌های رسانه‌ای و پیشگیری از جرائم،... و بازی‌های رایانه‌ای و هوش هیجانی پرداخته شده است.   در مقاله ...

مطالعه بیشتر

نسخه الکترونیک شماره 92 فصلنامه رسانه منتشر شد

نسخه الکترونیک شماره 92 فصلنامه رسانه از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.  علاقه‌مندان برای دریافت این شماره می‌توانند فایل‌ Pdf آن را از لینک زیر دانلود کنند. (حجم 1.99 مگابایت) نسخه الکترونیک شماره 92 فصلنامه رسانه منتشر شد

مطالعه بیشتر

شماره 95 فصلنامه علمی – ترویجی وسایل ارتباط جمعی رسانه – تابستان 1393 – دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

به گزارش واحد روابط‌ عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، شماره جدید این فصلنامه تخصصی با مقالاتی از کارشناسان حوزه رسانه و ارتباطات منتشر شده است. عناوین مقالات و نویسندگان این شماره فصلنامه عبارت‌انداز: ـ معرفی و ارزیابی مدل اقناعی احتمال موشکافی (علیرضا دهقان، آرین طاهری) ـ آسیب‌شناسی اطلاع‌رسانی خدمات دولت در رسانه‌ها از منظر خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی (مهدخت بروجردی علوی، صفورا بیگنه) ـ دیپلماسی رسانه‌ای؛ چالش‌ها و تعاملات رسانه‌ها و دستگاه‌های دیپلماتیک (رها خرازی‌آذر) ـ خشونت در مطبوعات (گیتا علی‌آبادی) ـ نقش رسانه‌ها ...

مطالعه بیشتر

نسخه الکترونیکی شماره 93 فصلنامه رسانه منتشر شد

نسخه الکترونیک شماره  93 فصلنامه رسانه بر روی وب‌سایت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها قرار گرفت. به گزارش روابط ‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، در پی انتشار شماره‌های اول تا 92 فصلنامه، به منظور سهولت دسترسی علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه رسانه، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها اقدام به انتشار شماره 93 رسانه در قالب الکترونیک کرده است. این شماره حاوی هفت مقاله تخصصی از نویسندگان، پژوهشگران حوزه رسانه است که به موضوعاتی چون: جهانی‌شدن، یادگیری سازمانی، فلسفه نظریه رسانه شوروی، تفکرات حاکم بر اداره رسانه‌ها و... شبکه‌های ...

مطالعه بیشتر

تخفیف 20 درصدی فصلنامه رسانه در بیستمین نمایشگاه مطبوعات

فصلنامه رسانه در بیستمین نمایشگاه مطبوعات، با 20درصد تخفیف به مخاطبان عرضه می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، همزمان با برگزاری بیستمین نمایشگاه مطبوعات، فروش تک جلدی فصلنامه رسانه با 20درصدی تخفیف و دوره اشتراک یکساله این نشریه نیز با قیمت 10 هزارتومان به علاقه‌مندان عرضه می‌شود. علاقه‌مندان برای خرید می‌توانند به محل این غرفه واقع در مصلای امام خمینی (ره)، سالن اصلی شبستان، ورودی 18، راهروی (1) مراجعه کنند. فصلنامه رسانه از 13 تا 23 آبان در ایام برگزاری نمایشگاه، مقدم بازدیدکنندگان را به این غرفه گرامی می‌دارد.

مطالعه بیشتر

همزمان با بیستمین نمایشگاه مطبوعات رسانه شماره 96 منتشر شد

رسانه شماره 96 منتشر شد  نود و ششمین شماره فصلنامه علمی ـ ترویجی "رسانه"، ویژه پاییز 1393 از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد. به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، این شماره از فصلنامه رسانه، شامل مقالاتی از نویسندگان و پژوهشگران حوزه ارتباطات و رسانه است که به موضوعاتی چون: "دو فضایی شدن جهان بازی‌ها و اولویت‌های ارزشی کاربران"، "جایگاه محصولات فرهنگی در بین برندهای تبلیغاتی"، "کارکرد روزنامه‌ها در اطلاع‌رسانی ابعاد توسعه کارآفرینانه" و ... "رسانه‌های دگراندیش" پرداخته‌اند. در مقاله نخست رسانه، با عنوان ...

مطالعه بیشتر

نسخه الکترونیکی شماره 94 فصلنامه رسانه منتشر شد

متن کامل نود و چهارمین شماره فصلنامه علمی- ترویجی رسانه در قالب الکترونیکی منتشر شد. به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، در راستای انتشار نسخه‌های دیجیتال فصلنامه رسانه  و به منظور سهولت دسترسی علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه رسانه به متن کامل مقالات و مطالب مندرج در این نشریه، مطالب شماره 94 فصلنامه رسانه در قالب الکترونیکی منتشر شد. در این شماره با مقالاتی چند از نویسندگان و پژوهشگران حوزه ارتباطات و رسانه، به موضوعاتی چون: مشکلات فرهنگی و ارتباطی در کشورهای اسلامی استعمارزده، طراحی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر ارتقای ...

مطالعه بیشتر

شماره 97 فصلنامه رسانه منتشر شد

نود و هفتمین شماره فصلنامه رسانه با عنوان سواد رسانه‌ای (ویژه زمستان 1393) از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.   به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، در این شماره از فصلنامه، 7 عنوان مقاله پژوهشی از پژوهشگران حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری در حوزه سواد رسانه‌ای به چاپ رسیده است.   بررسی نقش رسانه در نظام تربیتی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش: تأکید بر ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای/ شهناز هاشمی در مقاله نخست فصلنامه، سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و نقش رسانه‌ها در تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گرفته است. ...

مطالعه بیشتر

متن کامل فصلنامه رسانه شماره 95

متن کامل شماره 95 فصلنامه علمی – ترویجی وسایل ارتباط جمعی رسانه – تابستان 1393 – دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها عناوین مقالات و نویسندگان این شماره فصلنامه عبارت‌انداز: ـ معرفی و ارزیابی مدل اقناعی احتمال موشکافی (علیرضا دهقان، آرین طاهری) ـ آسیب‌شناسی اطلاع‌رسانی خدمات دولت در رسانه‌ها از منظر خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی (مهدخت بروجردی علوی، صفورا بیگنه) ـ دیپلماسی رسانه‌ای؛ چالش‌ها و تعاملات رسانه‌ها و دستگاه‌های دیپلماتیک (رها خرازی‌آذر) ـ خشونت در مطبوعات (گیتا علی‌آبادی) ـ نقش رسانه‌ها در نهادینه‌سازی اقتصاد مقاومتی ...

مطالعه بیشتر

ویژه‌نامه ربع قرن انتشار فصلنامه رسانه منتشر شد

همزمان با برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و انتشار یکصدمین شماره فصلنامه رسانه، ویژه‌نامه ربع قرن انتشار فصلنامه رسانه از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد. به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، ویژه‌نامه ربع قرن انتشار فصلنامه رسانه که به مناسبت انتشار یکصدمین شماره فصلنامه، منتشر شده حاوی سرمقاله، مقالات، یادداشت و میزگرد با حضور دست‌اندرکاران فصلنامه رسانه در برهه‌های زمانی مختلف است. در بخش سرمقاله این ویژه‌نامه که به قلم حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی نوشته شده آمده است ...

مطالعه بیشتر

نسخه الکترونیک نود و نهمین شماره فصلنامه رسانه (تابستان 1394) منتشر شد

به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، عناوین مقالات این شماره از فصلنامه رسانه به موضوعات زیر اختصاص دارد: -                     بازنمایی هویت ملی به‌عنوان امر سیاسی در مجموعه‌های تاریخی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران -                     بررسی ضرورت بازتعریف منافع ملی در عصر دیپلماسی رسانه‌ای -                     سیاستگذاری موسیقی در جمهوری اسلامی ایران -                     ...

مطالعه بیشتر

نسخه الکترونیک یکصد ویکمین شماره فصلنامه رسانه (اسفند 1394) منتشر شد

یکصد و یکمین شماره فصلنامه علمی ـ ترویجی رسانه (ویژه زمستان 1394) توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد. به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، این شماره از فصلنامه رسانه حاوی 9 مقاله پژوهشی از پژوهشگران و نویسندگان حوزه رسانه است که با محورهای موضوعی زیر به چاپ رسیده است. در مقاله نخست این شماره که توسط طاهر روشندل اربطانی نگارش یافته به چیستی سازمان‌های رسانه‌ای پرداخته شده است. ضرورت ایجاد شهر رسانه‌ای بر اساس سند چشم‌انداز 1404 / احسان پوری، مریم رباطی رسانه‌های اجتماعی و استراتژی‌های نوظهور رسانه‌ای جریان ...

مطالعه بیشتر

یکصد و دومین شماره فصلنامه رسانه منتشر شد

دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها صد و دومین شماره فصلنامه علمی- ترویجی رسانه (ویژه بهار 1395) را منتشر کرد. به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، در این شماره از فصلنامه رسانه با 8 مقاله تخصصی به موضوعاتی چون: الگوی آموزش سواد رسانه‌ای در نظام آموزش و پرورش، خوشه‌بندی محصولات فرهنگی فضای مجازی، تأثیر تلفن همراه هوشمند بر سبک زندگی، ... و سوگیری رسانه‌ای در بازارهای مالی پرداخته شده است. فهرست مطالب این شماره فصلنامه رسانه عبارتنداز: -         تعیین الگوی آموزش «سواد رسانه‌ای» در نظام آموزش و پرورش ...

مطالعه بیشتر

ویژه‌نامه فصلنامه رسانه با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ از اقدام تا عمل

به‌ گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها ویژه‌نامه فصلنامه رسانه با عنوان اقتصاد مقاومتی از اقدام تا عمل در 144 صفحه منتشر شد. این شماره فصلنامه رسانه، با توجه به نامگذاری سال 1395 به اقتصاد مقاومتی از اقدام تا عمل ؛به عملکرد رسانه‌ها، به مثابه وسایل ارتباطی و با توجه به جبهه‌گیری سیاسی و یا اقتصادی به انتشار و بازنشر گفتمان‌های خاص یا پخش منحصربه فردی از گفتمان رسمی اقتصاد مقاومتی می‌پردازد. بنابراین نسخ‌شناسی گفتمان اقتصاد مقاومتی و شناسایی جریان‌سازی رسانه‌ای گفتمان همسو و غیرهمسو ضرورت و اهمیت دارد. در این ویژه‌نامه می‌خوانیم: ...

مطالعه بیشتر

نسخه دیجیتالی ویژه‌نامه فصلنامه رسانه با عنوان اقتصاد مقاومتی منتشر شد

به‌ گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها نسخه دیجیتالی ویژه‌نامه فصلنامه رسانه با عنوان اقتصاد مقاومتی از اقدام تا عمل منتشر شد.  این شماره فصلنامه رسانه، با توجه به نامگذاری سال 1395 به اقتصاد مقاومتی از اقدام تا عمل ؛به عملکرد رسانه‌ها، به مثابه وسایل ارتباطی و با توجه به جبهه‌گیری سیاسی و یا اقتصادی به انتشار و بازنشر گفتمان‌های خاص یا پخش منحصر به فردی از گفتمان رسمی اقتصاد مقاومتی می‌پردازد. در این ویژه‌نامه می‌خوانیم: نسخه رسانه‌ای اقتصاد مقاومتی نوشته حسن خجسته باقرزاده ،به مواجهه همیشگی گروه‌های تولیدی رسانه‌ها ...

مطالعه بیشتر