درباره نشریه

فصلنامه علمی رسانه، به صاحب امتیازی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فصلنامه‌ای تخصصی در زمینة وسایل ارتباط جمعی است که توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها از بهار 1369 به صورت پیوسته منتشر می‌شود (125 شماره). رسانه طی سی و دو سال انتشار مداوم، به عنوان نخستین نشریه در حوزة وسایل ارتباط‌جمعی، علاوه بر ثبت و انعکاس پژوهش‌ها، تجربه‌ها و دستاوردهای ارتباطات کشور و رهیافت‌های سودمند علمی، وسیله‌ای در خدمت جامعه رسانه‌ای کشور به منظور نیل به اهداف و کارکردهای وسایل ارتباط جمعی است.

فصلنامه رسانه از سال (1383)، با تغییر قطع و اندازه، به موضوع‌های مختلفی مانند مطالعات انتقادی در ارتباطات، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی ارتباطی، رسانه‌ها حوزه عمومی و دموکراسی، مطبوعات عامه‌پسند، آموزش روزنامه‌نگاری، جامعه اطلاعاتی، پژوهش‌های ارتباطی، ارتباطات و توسعه، سفرهای مطبوعاتی، اخلاق رسانه‌ای، سوادرسانه‌ای، رسانه‌ها و فرهنگ، رسانه‌ها و سبک زندگی، رسانه‌ها و زبان، رسانه‌ها و انقلاب اسلامی، رسانه‌ها و دین، رسانه‌ها و تبلیغات، روزنامه‌نگاری، حقوق وسایل ارتباط جمعی و ... پرداخته است.