هدف پژوهش، ارزیابی مجلة رشد دانشآموز از نگاه کارشناسان، معلمان و دانشآموزان بود. این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و جامعة آماری آن، شامل سه گروه کارشناسان آموزشی و مجلات رشد، معلمان و دانشآموزان پایة ششم ابتدایی بود. از جامعة مورد نظر، 25 کارشناس، 38 معلم و 880 دانشآموز پایة ششم، با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی چندمرحلهای از 6 استان اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خوزستان، مازندران و تهران انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها، سه فرم مصاحبه نیمهساختاریافته برای دانشآموزان، معلمان و کارشناسان طراحی شد. پایایی ابزار سنجش، با انجام پیشآزمون و محاسبة ضریب توافق کاپای کوهن 7/0 به دست آمد. برای تحلیل اطلاعات به دست آمده از آزمون t تکمتغیری و آزمون Z استفاده شد. نتایج نشان داد 70درصد دانشآموزان مورد بررسی معتقد بودند که مطالب مجلة رشد دانشآموز، بر میزان اطلاعات و یادگیریشان تأثیر داشته است. از میان کارشناسان آموزشی 21/84درصد بیان کردند که محتوای مجله به نحوی انگیزة یادگیری و مطالعه را در دانشآموزان تقویت میکند. دوسوم کارشناسان مجلة رشد دانشآموز را از جهت تناسب با نیازهای دانشآموزان پایة ششم و تأمین نیازهای علمی، مهارتهای زندگی و ایجاد انگیزة یادگیری مناسب میدانند. دانشآموزان، معلمان و کارشناسان محتوای مجله را متناسب با نیازهای دانشآموزان و در جهت تأمین نیازهای آنها میدانند