مقاله پس از توصیف و تعریف مفهوم ساختار سازمان رسانهای، به معرفی و تبیین چهار رهیافت در مدیریت از جمله مدیریت رسانهها تحت عنوان «رهیافت کلاسیک»، «رهیافت انسانگرا»، «رهیافت پیشامد احتمالی» و «رهیافت موقعیتی (وضعیتی) میپردازد و با اشاره به اهمیت طراحی سازمانهای رسانهای، متغیرهای مهمی را که باید در طراحی سازمانها مدنظر قرار گیرند چنین برمیشمارد: وحدت فرماندهی، حوزه کنترل، تقسیم کار و تفکیک بخشها از یکدیگر. تأثیرات رسمی و غیررسمی ساختار بر سازمانهای رسانهای نکته دیگری است که در مقاله به آن پرداخته میشود