شیوه‌های اقناع نوشتة سین بریرلی/ ترجمة : گیتا علی‌آبادی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

چکیده

تشویق و ترغیب برای خرید کالا یکی از مهم‌ترین وظایف آگهی‌سازان محسوب می‌شود. کوششی که پس  از جنگ‌های داخلی امریکا فزونی گرفت و منجر به پدید آمدن الگوهایی برای تغییر در رفتار و نگرش مصرف‌کنندگان گردید.
در این میان به شیوه‌های آگهی‌ای مدرن نیز انتفادهایی شده است که دو واکنش اصلی یعنی رفتار بالا بردن آگاهی و تحریک حس منفعت‌جویی را در برمی‌گیرد. درگیر کردن خوانندگان با آگهی‌ها و ضربه زدن به آنان برای جلب توجه‌شان بسیار مهم است. از این رو استفاده از افراد مشهور، تصاویر زنان، کودکان، عکس‌های خانوادگی و حتی حیوانات برای برانگیختن توجه خوانندگان و بینندگان از پایه‌های اساسی در هر آگهی تبلیغاتی محسوب می‌شود. هر چند هدف اصلی کسب سود و منفعت است.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Persuasion Methods

چکیده [English]

Encouraging and persuading the purchase of goods is one of the most important tasks of advertisers, an effort which increased after the US civil wars and led to the emergence of patterns for changing consumer behavior and attitudes.
In the meantime, criticism has targeted the new advertising methods which include the two main reactions, namely the behavior of raising awareness and stimulating the sense of self-interest. Involving readers with ads and dealing blows on them in order to attract their attention is very important. Therefore, using celebrities, photographs of women, children, family photos and even animals to attract the attention of the readers and viewers are considered as the cornerstones of any advertisement. However, the main purpose is to make profits and benefits.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Advertisers
  • behavioral patterns
  • market
  • raising knowledge
  • profit
  • desire and intension to purchase
  • news values
  • cultural guidance
  • hegemony
  • exaggeration
  • persuasion
  • profit and profiteering