درآمدی بر مدل آرمانی کنترل استراتژیک با ابعاد سازمانی، مورد مطالعه سند افق رسانه ملی/ نوشته : سید محمد حسینی و وحید خاشعی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

چکیده

از آنجا که عصر حاضر عصر رسانه‌ها نام‌گذاری شده است، تأثیر رسانه‌ها و سازمان‌های رسانه‌ای را نمی‌توان در مدیریت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جوامع نادیده گرفت. سازمان‌های رسانه‌ای برای داشتن حداکثر تأثیر در جلب و رضایت افکار عمومی خود ناچار هستند دست به برنامه‌ریزی‌های بلند مدت بزنند و از آنجا که کنترل، روی دیگر سکة برنامه‌ریزی سازمان‌های رسانه‌ای است، لذا کنترل‌های استراتژیک بسیار حائز اهمیت است. سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی مدتی است که با سند افق رسانه، چشم انداز و افق پیش روی خود را طراحی کرده است و در این زمینه مدلی کنترلی که بتواند مسیر پیش روی این سازمَان را رصد و پایش کند بسیار ضرورت دارد. این مقاله به دنبال آن است که با ارائه مدلی برای اجرا و ارزیابی سند افق رسانه به مسیر استراتژیک رسانه ملی کمک کند.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

An introduction to the Ideal Model of Strategic Control with Organizational Dimensions: A Case-Study of the Long-term Planning at the IRIB

چکیده [English]

 
Since the current era has been called the era of media, the impact of media and media organizations cannot be ignored. It is inevitable for media organizations to embark on long term planning in order to attract the maximum attention of their audience and to ensure the satisfaction of public opinion. However due to the fact the control is the other feature of the media, therefore strategic controls are also so important in this regard. Since the Islamic Republic of Iran Broadcasting Organization has began drawing a long-term planning for its future activities therefore a controlling model is of a very crucial importance for it. This article is an attempt to offer a model to implement and evaluate its performance in this regard.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Media Organization
  • Strategic Planning
  • Strategic Control of Long-term Planning for IRIB