نقش ارتباطات گرافیکی در جذب مخاطبان روابطعمومی فرمانداری شهرستان بهارستان نوشتة محمدجواد محسنزاده
چکیده
ارتباطات گرافیکی با تکیه بر درک بالاتر دادههای فراهمآمده به کاربران کمک میکند تا میزان بهرهوری در دریافت و ارزیابی اطلاعات را افزایش دهند و نقش مؤثری را در روابطعمومی ایفا کنند. مقالة پژوهشی حاضر با هدف بررسی و شناخت نقش ارتباطات گرافیکی در انتقال پیام و جذب آن توسط مخاطبان روابطعمومی فرمانداری شهرستان بهارستان انجام شده است.روش تحقیق بهصورت توصیفی و پیمایشی است. جامعة آماری شامل 256 نفر از کارمندان فرمانداری شهرستان بهارستان، اعضای شورای هماهنگی روابطعمومیهای ادارههای شهرستان بهارستان و ارباب رجوع مراجعهکننده به فرمانداری بوده است. با توجه به جدول مورگان نمونه آماری، 154 نفر هستند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند و بهوسیله پرسشنامه 21 گویهای مورد سنجش قرار گرفتند. ضریب آلفای کرنباخ برای پرسشنامه برابر با 843/0 بوده است. دادهها بهوسیله نرم افزار SPSS مورد بررسی قرار گرفتند. یافتههای مقاله نشان میدهد مقدار آمار خیدو برای سؤالات این تحقیق در سطح (05/0p<) معنادار بوده و طرحهای گرافیکی در ترغیب مخاطبان روابطعمومی، در تشویق مخاطبان روابطعمومی و در اقناع پیامهای روابطعمومی بهطور معناداری تأثیرگذار بوده است